Kraft til å tjene i frihet og glede

Vi må tjene Gud i takk­nem­lig­het over det Jesus har gjort. Gle­den i tje­nes­ten hand­ler om at jeg al­le­re­de er els­ket av Gud.

«Hvor mye mer skal ikke Kris­ti blod rense vår sam­vit­tig­het fra døde gjer­nin­ger, så vi kan tjene den le­ven­de Gud. Kris­tus har jo i kraft av en evig ånd båret seg fram som et feil­fritt offer for Gud.» He­bre­er­ne 9,14

Jeg kom til tro på Jesus 20 år gam­mel. Og fra den 19. sep­tem­ber 1988 har livet mitt be­stått av dette ene: At jeg med mitt liv kan be­ha­ge Her­ren.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Han har els­ket meg først, og det har for­vand­let meg og mitt liv. Nå øns­ker jeg også å leve ut Guds kjær­lig­het, fordi Han els­ket meg først.

Å be­ha­ge Her­ren med våre liv, hand­ler ikke om å leve et liv hvor vi gjør oss for­tjent til Guds kjær­lig­het. Jeg håper at mine barn er ly­di­ge, og gjør de små tje­nes­te­ne de gjør, ikke fordi de øns­ker å oppnå min kjær­lig­het, men fordi de er els­ket.

Min leng­sel for å tjene Jesus, må ikke bygge på min dår­li­ge sam­vit­tig­het. Det leder kun til døde gjer­nin­ger, som ikke er gjort i kjær­lig­het.

Vi må tjene Gud i takk­nem­lig­het over det Jesus har gjort. Gle­den i tje­nes­ten hand­ler om at jeg al­le­re­de er els­ket av Gud. Helt ærlig:

Jeg er så takk­nem­lig for at jeg er ut­valgt til å tjene Jesus fordi jeg er så fan­tas­tisk dyk­tig. Her­ren kjen­te mine svak­he­ter når han ut­valg­te meg. Grunn­la­get for ut­vel­gel­sen lig­ger ene på Jesu Kris­ti blod.

Les også
Jesu herlighet, renhet og skjønnhet