Jesus har gjort alt

Det enes­te vi kan og må gjøre for å bli frelst, er å ta imot Jesus Kris­tus som vår frel­ser.

Mange stre­ver og kjem­per for å være gode nok til å for­tje­ne Guds frel­se, men de får det ikke til.

La oss like godt slå det fast med en gang; det fin­nes ikke et men­nes­ke som kan frel­se seg selv. Samme hvor mye godt vi gjør blir det li­ke­vel aldri godt nok inn­for en ren og hel­lig Gud.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Men Jesus har gjort alt. Han tok vår synd og straff på seg og døde i vårt sted. Han opp­fyl­te loven og be­tal­te pri­sen for vår frel­se ved sitt eget blod. Han sto opp igjen for at vi skul­le få leve med Ham.

Vi be­hø­ver ikke å gjøre det som er gjort. Det enes­te vi kan og må gjøre for å bli frelst, er å ta imot Jesus Kris­tus som vår frel­ser.

Når Mar­tin Lu­ther gjen­opp­da­get denne enkle og kraft­ful­le kjer­nen i evan­ge­li­et, av nåde - ved tro, brøt lyset fram i hans liv. Det samme lyset bry­ter fram i hver og en som tror på det som Jesus har gjort.

Dess­ver­re har mange aldri for­stått evan­ge­li­et. Til og med i vårt land har mange aldri hørt eller for­stått det enkle evan­ge­li­et.

Evan­ge­li­et betyr de gode ny­he­te­ne. La oss fri­mo­dig spre disse ny­he­te­ne over­alt!

«For av nåde er dere frelst, ved troen, og det er ikke av dere selv, det er Guds gave, ikke av gjer­nin­ger, for at ikke noen skul­le rose seg.»

Efes 2:8-9

Her kan du lese flere av Dagens andakter

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Les også
Forsonet med Gud