Illustrasjonsfoto: Courtney Carmody / CC / Flickr

Verdens lys

Jesus er verdens lys i oss. Derfor blir det litt feil å si, se på Jesus – ikke meg. Vi må vel heller si: Se på meg – oppdag Kristus i mitt liv!

«Dere er verdens lys. En by som ligger på et fjell, kan ikke skjules.» Matteus 5,14

Det er så lett å skjule seg bak følgende utsagn: «Se, på Jesus, ikke på meg.»

Artikkelen fortsetter under annonsen.

På en måte er det greit å forstå sin egen tilkortkommenhet. Ingen av oss er faktisk perfekte. I Klagesangene 3,23 kan vi lese om Herrens trofaste miskunnhet, som er ny hver morgen. Den enkelt av oss er hver dag avhengig av å leve i Guds nåde med våre liv.

Å være et vitne for Jesus, handler ikke om hvor flink jeg er. Det handler ikke om meg i det hele tatt. Det handler om at Jesus må få stråle ut av livet mitt. Guds kjærlighet, utøst i mitt hjerte ved Den Hellige Ånd, må få strømme ut fra mitt indre.

Religiøse mennesker kan lett få en lavere standard enn Guds standard, i og med at de har fokuset på seg selv og de tingene de skal gjøre.

Men Guds standard er guddommelig overnaturlig. Våre liv skal på en måte ikke være perfekte, i det vi klarer selv. Våre liv skal være perfekte, i og med at Guds eget liv får strømme ut av våre liv.

Om du vil eller ikke, er du et lys for Jesus. Du er som en by på et fjell. Og lyset du skal stråle ut, er ikke av deg selv.

Jesus er verdens lys i oss. Derfor blir det litt feil å si, se på Jesus – ikke meg. Vi må vel heller si:

Se på meg – oppdag Kristus i mitt liv!

Vil du ha mer påfyll?Da kan du lese flere andakter fra Dagen her