VÆR LEVENDE

Hvorfor linker den kristnes assosiasjon mer mot kjedelig og snill, når dette absolutt ikke reflekterer vår tro. Vi skal hige etter å være god, rettferdig og lidenskapelig, følge Jesu eksempel. Vårt fremste ønske er at flest mulig skal motta frelse ved Jesus, før tiden er ute. Gjør vi virkelig vårt ytterste, eller har vi blitt glad-kristne som er altfor komfortable i livsstilen?

Faderen, sønnen og den hellige ånd. En treenig dans som lever hos det kristne mennesket. En tro på inkarnasjonen av menneskesønnen, og ved å ta imot Jesus virker den hellige ånd i deg. En gave selveste skaperen av hele universet har gitt til deg, skaperen som er kjærligheten og det gode. Ved troen på Jesus frelser han deg og gir deg en billett inn i himmelriket, hvor lidelsen er forbi og tårene tørket bort. Det er en hellig ånd fra den allmektige inne i oss, hvor godt syntes det egentlig utpå?

Jakob får erfare dette når han kjemper mot Gud (1Mos 32;22-32), også kalt mannen. Den eneste du trenger og frykte er Gud, så lenge han er på din side er det bare å heve brystet og spre den kristne aura av ydmyk selvsikkerhet. La oss gå litt dypere på denne historien. Hele natten til morgengry bryter og kjemper Jakob mot mannen. Dette er på et tidspunkt hvor Jakob venter i frykt på sin hevngjerrige bror skal komme med sin hær. Mannen tar Jakob ved hofteskålen og den går ut av ledd, men Jakob gir seg ikke før mannen velsigner han. Slik får han navnet Israel, fordi han hadde vunnet over Gud og menneskene. Israel seiret ved å be om nåde. Ikke alle trenger å få hofteskålen ut av ledd og kjempe hele natten mot Gud, men budskapet er klart. Din virkelig motstander er Gud. Forstå dette, i ydmykhet og ærefrykt, og du vil fylles med hans kraft slik at du kan vær kapabel til å føre så mye godt ut i verden som du potensielt er i stand til.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Jesus ble korsfestet, fór ned i dødsriket og sto opp igjen tredje dag etter skriftene. Ved troen på han kan også du gjenoppstå i Kristi sinn. På samme måte vil synderen i deg ved troen drepes og gjenfødes i en mer fullkommen versjon. Dette virket kjenner man som en flamme inne i seg, det empiriske er Jesu vitnesbyrd i seg selv. Så kommer spørsmålet, hvordan skal jeg framstå like levende som den levende ånd i meg selv? Gud forteller deg hva du skal gjøre, vær lydig og tapper. Dette mystikk diffuse svaret kan være vanskelig å gripe etter, men start med magefølelsen. Den er i seg selv som en slags bit av denne moralske naturlov som forteller hvordan musikkstykket skal spilles. Lær deg og kjenne Gud og hans sønn Jesus, arketype Jesu er høyeste mål av fruktbar karakter man skal strekke seg etter.

Konnotasjonen av Kristendommen og kristne personer i Norge har endret seg i den postmodernistiske tidsalder. Den kristne mann blir sett på mer som den snille beta-male mannen. Kvinnene som svake som lar seg bli undertrykt av denne patriarkalske religionen. Dette er selvfølgelig ikke hele bildet av inntrykket, men det er en stor del som indikerer at noe har kommet skeis ut. Det kristne mennesket er Guds representant, la oss representere det rettmessig. Mange av de store pinsemenigheter i Norge vises hvordan det skal gjøres, engasjer deg og la deg inspirere. Lidenskapen, kjærligheten til folket og sannheten. Fryktløs ovenfor å gi av seg selv, for å fremme det større enn seg selv som man tror på. Den kristne mann og dame er en vakker harmoni og fundamentet i en sterk kjernefamilie som er grunnmuren i samfunnet. Jesus er hjørnesteinen. Den kristne mann skal ikke være en dørmatte alle kan tråkke på, men en sterk, gudfryktig og god mann som kjemper for rettferdigheten.

Så la Jesus lyse igjennom oss. Jesus som er veien, sannheten og livet. Vær sterk, vær rettferdig, vær fryktløs og vær god. Vi har en hel evighet i himmelen med Gud, men tiden på jorden er kort og ikke alle har billetten til himmelriket enda. Vær av slik positiv karakter at folk i rundt deg forstår at dette budskapet er sannheten, og levende i all evighet.