Troens hvile i Stormens øye

Innlegget skrevet som facebookinnlegg søndag 15.4.2018.

Under en viss tvil legger jeg ut dette videoklippet med dramatiske bilder en søndag formiddag.

Til de som har kanskje har undret seg over at jeg legger ut endel “uvanlige ting” innimellom - jeg har personlig hatt en for meg uvanlig vei og vandring de siste snart 7 årene. Et ytre/ indre startpunkt var den jødiske Sigddagen i 2011. (Etpar dager før første del av Egypts valg av Det muslimske Brorskapet som nasjonalt lederskap. Verden har sett og smakt krig i årene fra mars 2011).
I år er denne Sigddagen på 7.november - noe som sammenfaller med Billy Grahams 100 års bursdag; - han som ved sin naturlige død døde en svangerskapslengde (37 uker av 38) før sin oppnådde fødselsdag. Hans død var i mange år av en anerkjent profet, forhåndsannonsert kom til å være av profetisk betydning. Han var som en Moses for vår tid; verdensevanglist av enestående kaliber. Tankene går til landsfaderen Abraham som var 100 år da den gudgitte arvingen ble født.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Vi lever i høyprofetiske tider. Kommer Jesus tilbake? Til Løfteslandet? Og hvordan/ hva/ når skal man forstå de bibelske profetiene omtalt i ca 1/3 av Bibelen? Er det en dag av dom eller av forløsning/ forvandling/ himmelsk opprykkelse/ himmelfartsdag for de som lever med og i Sannhetens Ånd?

Personlig syns jeg videoen er interessant, fordi den synliggjør noe av det jeg selv har gradvis kommet frem til av forståelse i stor grad. Ikke alt kan man dog vite og forstå dybdene av.

Særlig første del synliggjør sammenhengen med at det vil være en konkret sammenheng med den ytre katastrofen som er profetert skal ramme jorden fra verdensrommet, og at de som har tatt imot Jesus - og frivillig gått med inn v/ syndsbekjennelse under dommen utført på Golgata- , skal få erfare en oppstandelse/ en himmelfart - slik Jesus selv opplevde 10 dager før pinse det dramatiske året i etterkant av hans død i påsken.

Har det betydning for vårt liv - og en potensiell himmelsk evighet - hvordan vi lever? I eller utenfor pakt med Sannhetens Ånd/ SkaperOrdet/ Sønnen fra himmelen - unnfanget v/ Ånd, ikledd menneskelig kjøtt og blod men kanskje forstått som med “himmelsk skjelett/ ryggrad”. Samt en Åndens Ryggmarg m/ nervesignaler.

Jesu gjenkomst er slik jeg forstår den todelt:
1)
Et “Møtepunkt i Skyen” der det blir et hjerte til hjertemøte og deretter et Bryllup i himmelen (“3 dager til ende?”).
Dette sammenfaller sannsynligvis med de ca 3 år (3,5 år?) - evt 7 år, der jorden blir rammet av det som Bibelen omtaler som tiden for Vreden; der Gud i vesentlig grad “ødelegger de som ødelegger jorden”. (Åp 11.18). Ca 1/3 av jorden omtales blir skadet/ ødelagt i Tidens Fylde.

Slik jeg forstår det, kan det forholde seg slik at den falne Stjernen/ Asteroiden Lucifer som fikk endret sin bane ved den fatale grenseoverskridende pakten i den menneskelige Edens Hage, representert ved et fysisk himmellegeme kastes ut og ned på jorden. Både i fysisk og åndelig forstand. Det vil være en særdeles krevende tid for Midt-Østen/ Verden generelt disse årene på alle måter, men det vil være mulig å omvende seg fra synd og søke Gud også da. - For de som ikke tar imot “Dyrets/Løgnens merke/standard/flagg; kanskje i ytterste grad representert ved Trans-humanismen; - dvs endringer i menneskets selve grunnfunksjon/ livslover.
2)
Jesus m/ himmelens hærskare kommer fysisk konkret tilbake og setter sine føtter på Oljeberget i Jerusalem. Byen som sannsynligvis var stedet for det opprinnelige Eden, og omtales administrert av kong (Melchi) Zedek (rettferdig) på Abrahams tid. Og det vil bli en tid med et 1000 årig fredsrike.

Hvordan henger alt dette sammmen i forståelse?

Bibelen er klar men også “kryptisk”, og forteller historien som i en mosaikk gjennom hele det gamle og det nye testamente.
Bibelens historiske bøker er et fullintegrert system, - generelt og i særdeleshet de 5 Mosebøkene. I handling og i konkret bokstavelig talt ved og i Skriftens ord noe som bærer synlige preg av Guds finger og stempel - den Gud som er utenfor Tid og Rom.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Det jeg opplevde personlig på Sigddagen 2011, var å se Guds lysstråle/ lyskanonstråle sideveis i et tydelig indre bilde foran meg - for deretter å se strålen vendes direkte til meg og i mitt eget hjerte. Dette sammenfaller med Åp.11.1.ff.
Det var en profetisk helg; mange hadde sterke Gudsmøter. Min opplevelse var en sterk fysisk erfaring i tillegg til det visuelle indre bildet.
Jeg tror verden i form av spesifikt “Alteret og Templet”- (de som lever nær Guds hjerte og i Hans Hus) - disse årene 2011-2018 har opplevd tiden for “målesnoren”. Deretter vil Gud i neste fase ta itu med “Forgården”. Tolket som mennesker som ikke har villet eller vil forholde seg til Ham.

Noen vil velge å anerkjenne Ham gjennom sine år med prøvelser - mange vil spotte Ham til det siste. En dag skal alle dog måtte bøye sine fysiske knær og erkjenne at det finnes en Skaper og en Gud som rår over alle ting in the end og bottom line.
For de som i forkant ikke har villet bøye sine hjerter til kunnskapen om Gud og villet ha del i den og Hans Ånd, de vil gå evig tapt. Hva det enn vil måtte innebære. “Et helvete på jord” vil antakeligvis være å oppleve asteroidenedslaget og de påfølgende årene i etterkant.
Men det ender ikke der; det vil bli profetisk sett 1000 år med et fredsrike/ i himmelen en sabbatshvile, deretter et siste sluttoppgjør før Gud Faders endelige dom på Den Ytterste Dag. Dommens Dag.

Deretter “En ny himmel og en ny jord” der retterdighet bor og Gud selv har sin bolig blant sitt folk. Den Gud som elsket sitt skaperverk og trådte inn i det ved Barnet i Krybben - den Jesus vi kjenner til eller kjenner av hjertet.

https://www.facebook.com/EIMMinistry.BineeshNavya.Australia/videos/1793124687381853/