BUDSKAP: Larsen oppplyser at det ikke er alle filmene som har et spesifikt kristent budskap, men de fokuserer for eksempel på Gud, sjelen eller engler. BIldet er fra den tredje Narnia-filmen: «Reisen til det ytterste hav». Foto: filmweb

Stor vekst for kristen filmside

Trafikken på anmeldelser Kristenfilm.com er femdoblet siden sommeren.

- Før sommeren hadde vi rundt ti treff om dagen, men nå har vi 50 til 60 per dag, opplyser webmaster John Larsen. Sammen med sin bror, Jarmo, står han bakKristenfilm.com som ble startet opp i 2008.

Larsen tror hovedårsaken til veksten er at omfanget av filmer på nettsiden har blitt mye større den siste tiden.
- Vi merker på søkene at mange finner oss ved å søke på kristen film generelt, og i tillegg er det flere av filmene som er ganske kjente, sier han.

Facebook

Facebook-siden har også gitt dem oppmerksomhet med 299 medlemmer i skrivende stund.
Larsen oppplyser at det ikke er alle filmene som har et spesifikt kristent budskap, men de fokuserer for eksempel på Gud, sjelen eller engler.

Av de rundt 550 filmene som er blitt anmeldt på siden i dag, selges rundt halvparten i norske nettbutikker, som brødrene lenker til.
Larsen synes at kristne forhandlere i Norge stort sett har bra utvalg

- De har noen overraskelser. Mudistore.no tar for eksempel inn filmer, tekster og gir ut selv, så de har litt utvalg. De har tatt inn noen filmer som ikke finnes på cdon.no. Kristne forhandlere kunne solgt flere titler, men jeg skjønner at det ikke er så økonomisk i Norge, sier han.

Brødrenes videre planer for nettsiden er øke funksjonaliteten, for eksempel ved å tilpasse den for mobiltelefoner og nettbrett, og kanskje få lagt ut reklame. Larsen opplyser at Bok&Media bruker siden deres som referanse når de skal finne nye filmtitler å selge.