Illustrasjonsfoto: Mira Pangkey / CC / Flickr

Overgivelse

Åndens frukter er kjærlighet, glede, fred, overbærenhet, vennlighet, godhet og trofasthet.

«Men Åndens frukter er kjærlighet, glede, fred, overbærenhet, vennlighet, godhet og trofasthet.» Galaterne 5,22

Den Hellige Ånd har en positiv effekt på våre liv. Jesus sier jo at Ånden skulle ta av det som var Hans, og utøse det over våre liv.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Dessverre er det kristne som er skeptiske til Den Hellige Ånd, og Åndens gjerning i våre liv. Jeg håper du ikke er blant dem.

Åndens frukt er noe som skapes ut av våre liv når vi søker Jesus helhjertet og overgir livene våre til Ham. Jeg tar et valg, ikke å gjøre som jeg selv vil, men å gjøre som Han vil.

Hver dag må jeg ta opp korset mitt og si: Jesus, i dag vil jeg at du skal være Herre i mitt liv. Led meg på din vei, og hjelp meg til å gjøre din vilje.

Overgir du livet ditt til Herren på denne måten, vil Åndens frukter begynne å manifestere seg i ditt liv. Ofte vil du ikke legge merke til det selv, men selv bære på en lengsel etter stadig å bli mer lik Jesus.

Til bryllupet vårt fikk vi et fruktfat med masse frukt oppå – av glass. Det var en av presangene som ble byttet i noe annet. Vi kan aldri av oss selv skape Åndens frukter i våre liv. De er guddommelige og perfekte, og må være født ut av våre liv ved Ånden – ved Gud.

Derfor handler det ikke om å ta seg sammen, men heller å slippe Jesus mer og mer til i våre liv. Det vil forløse Åndens kraft og frukter i våre liv.

Lesflere andakter fra Dagen her