Nedgangen fortsetter for misjonsbladene
De tradisjonelle misjonsbladene sliter i motvind. Ingen har lenger over 10.000 abonnenter, og alle hadde tilbakegang i fjor.
Tallene som Dagen har innhentet fra fem av misjonsbladene, viser at nedgangen er totalt på over 1.300 abonnenter.
Agenda 3:16 (Normisjon) er fortsatt det største misjonsbladet med 9.690 abonnenter.
Artikkelen fortsetter under annonsen.
- Det er vi selvsagt glade for å høre. Vi er et annerledes misjonsblad som når ut over Normisjons kjernetropper. Vi streber etter kvalitet i alle ledd, og det tror jeg leserne setter pris på, sier konstituert redaktør Kristin Wennemo Malmin til Dagen.
Men også Agenda 3:16 har en tilbakegang på 154 abonnenter sist år.
- Hvordan satser dere for å snu trenden?
- Vi vil fortsette med de kampanjene vi lykkes med, for eksempel ble den siste julegavekampanjen innbringende med hele 250 nye gaveabonnement. Vi ønsker også å være synlige på ulike kristne stevner og festivaler. Samtidig vil vi ha noen nye kampanjer i året som kommer, for eksempel er det mulig vi lager en egen kampanje når Agenda 3:16 nr 150 blir gitt ut i mai, svarer redaktøren.
Malmin legger til at de har planer om å fornye nettsiden.
- Vi ønsker å bruke nettsiden mer aktivt for på den måten å legge til rette for enda bedre kontakt med leserne, samt bruke Internett for å nå nye potensielle abonnenter, forteller hun.
Størst tilbakegang
Utsyn (NLM) hadde i fjor størst tilbakegang med over 500 abonnenter, og er nå nede i 9.374. Deretter følger Misjonstidende (NMS) med 9.030 abonnenter.
Artikkelen fortsetter under annonsen.
DAGEN