Illustrasjonsfoto: Tania Cataldo/CC/Flickr

La deg prege av Kristi sinnelag

Mest av alt ønsker Gud i himmelen å se Kristi eget sinnelag i våre liv.

«La samme sinnelag være i dere som var i Kristus Jesus». Filipperne 2,5

Omsorg i kristen sammenheng handler ikke bare om god organisering. Det er positivt med en bevisstgjøring på at vi må elske hverandre. Men mest av alt ønsker Gud i himmelen å se Kristi eget sinnelag i våre liv.  Guddommelige kvaliteter som vil skape ærefrykt for Gud.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

En åndelighet som ikke skaper mindreverdighetsfølelse hos de vi omgås, men heller skaper positiv nysgjerrighet.

Tollere og syndere elsket å være sammen med Jesus. Rart, på en måte, når du tenker på hvor rettferdig og hellig Han var. Men han utstrålte på samme tid en kjærlighet, og forståelse for alle rundt seg.

Peter skriver i et av sine brev om at vi skulle få del i guddommelig natur (2. Peter 1,4).

Paulus skriver om Guds kjærlighet som er utøst i våre hjerter ved Den Hellige Ånd (Romerne 5,5).

Dette sinnelaget som var i Kristus Jesus, det er ikke noe vi skal etterligne. Selv om det er edelt å etterligne Kristus, er det ikke dette Paulus setter fokus på. Han skriver om at det samme sinnelag som var i Kristus Jesus skal være i oss.

Det er rett og slett snakk om en guddommelig, overnaturlig kvalitet. Hemmeligheten til dette Kristi sinnelag, ligger ikke i meg selv. I det jeg søker Jesus, er sammen med Ham, vil jeg ofte, uten å merke det selv, bli mer og mer preget av Jesu sinnelag.

Her kan dulese flere andakter