Illustrasjonsfoto: Ken Janes / CC / Flickr

Kraftfull som ørnen

«Han metter ditt liv med det gode, du blir ung igjen som ørnen.»

«Men de som venter på Herren, får ny kraft, de løfter vingene som ørnen, de løper og blir ikke slitne, de går og blir ikke trette.» Jes. 40,31.

Ørnen er flott fugl med stor styrke. Men når den skal felle fjærene drar den gjerne til et øde sted for å gjemme seg for andre rovfugler, slik at den ikke skal bli angrepet.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Men når fjærdrakten er på plass igjen er den flottere og sterkere enn noen gang. Og igjen kan den kaste seg ut på nye og sterke vinger.

Slik er det også med kristenlivet. Det trengs fornyelse. Vi må ikle oss Guds kraft og den Åndens rustning som trengs i troens gode strid. Da er vi kraftfulle.

«Bli sterke i Herren, i hans veldige kraft! Ta på Guds fulle rustning, så dere kan stå dere mot djevelens listige knep. For vår kamp er ikke mot kjøtt og blod, men mot makter og åndskrefter, mot verdens herskere i dette mørket, mot ondskapens åndehær.» Ef. 6.

Drivkraften i troens verden vil alltid være Den Hellige Ånds kraft. «Alt makter jeg i ham som gjør meg sterk.» Fil. 4,13.

Guds kraft vil hjelpe oss til å holde ut og ikke bli trette. «Min Gud er blitt min styrke.» Jes. 49,5.

Gud vil komme oss til hjelp. Han løfter og bærer den som kjenner på sin svakhet. Vi bør følge profetens oppfordring om å vente på Herren. Da skal vi få ny kraft!

Det å vente på Herren betyr å være mye sammen med ham i tro og tillit, ved å fordype seg i Guds ord og være i bønn. «Han metter ditt liv med det gode, du blir ung igjen som ørnen.» Salme 103.

Les også
Vær faste i troen
Les også
Alt det Herren har gjort
Les også
Sann og ekte kjærlighet
Les også
Jesus trenger vitner
Les også
Vandringen med Jesus