Hatet mot Israel øker på. De islamske landene har som mål å utslette Israel. Det kan bli en katastrofe for hele Midtøsten, skriver Borgvald Birkeland.

Kan det islamske åket over Israel bli brutt?

Kan Gud være fornøyd med Israels politikk? Hvis ikke kan det være at Herren må rense sitt land fra avgudsdyrkelse og det kan skje gjennom en ny krig, skriver Borgvald Birkeland.

Kriger var Israels lodd og del i gamle dager, og den fortsetter i denne tid. Jødene har i nyere tid bygget landet med en hånd og forsvart seg med den andre, som de og gjorde på Nehemjas tid. Krigene har vært mange for å tilintetgjøre Israel etter de fikk landet tilbake i 1948, men Gud har ført dem velberget gjennom dem alle.Igjen er det mørke skyer for en ny krig – Israel må utslettes – men i en ny krig med de arabiske naboland kan det islamske åket over Israel bli brutt.

Hva vil skje i Israel og IDF fremover? FN tror nå endelig på at Iran bygger en atombombe. Hva kan skje med Iran, Hizbollah og Syria i nær fremtid? Assad har i et intervju med Sunday Times truet med at et helvete bryter løs den dag Syria eller Hizbollah blir angrepet. Israel frykter en ny intifada kan komme etter sammenslåing av Hamas og Fatah. Blir det en endelig forsoningsavtale for å ta en krig med Israel? Flere ting tyder på at det snart kan komme en ny gazakrig med Hamas som tillater stadige rakettutskytinger fra Gaza. En ny krig med Hamas kan trekke Fatah og Hizbollah med seg, som igjen kan føre til at andre islamske stater melder seg på for å eliminere Israel. (Salme 83).

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Hatet mot Israel øker på. De islamske landene har som mål å utslette Israel. Det kan bli en katastrofe for hele Midtøsten. Den profetiske Salme 83 forteller om en krig som ikke er oppfylt. Salmen sier: «Kom lat oss utslette dem som folk, så ingen lenger vil minnes Israels navn.»

Blir det folkemord på Israel kommer regjeringen og IDF til å ta en grusom gjengjeldelse og den islamske makt kan bli knust. Verden vil rase mot Israel som har full rett til å forsvare sin eksistens.

Så kan vi spørre: Hvorfor vil Gud tillate araberlandene rundt Israel og «utslette» dem? Kan det være fordi det islamske jernteppet og åket over Israel og Midtøsten skal bli brutt? Mange troende ber om det i dag. Derfor vil Gud høre disse bønner og la det skje et under og utfrielse fra det islamske jerngrepet, på samme måte som kommunismen da muren og Sovjetunionen falt i Europa.

Israel kan ikke råde over Tempelplassen eller bygge sitt nye Tempel (Åp. 11,1:2) før Tempelplassen er renset for islamittisk avgudsdyrkelse. Det nye Templet vil Antikrist senere i endetiden sette seg i og gir seg selv ut for å være Gud, 2. Tes.

Israel har syndet mot Herren ved å gi bort Tempelplassen og flere israelske byer. De var også villig til å gi bort 93–96 prosent av Judea og Samaria, «Guds land» og halve Jerusalem til en islamsk stat der Allahs lov (sharialoven) skal gjelde. Kan Gud være fornøyd med Israels politikk? Hvis ikke kan det være at Herren må rense sitt land fra avgudsdyrkelse og det kan skje gjennom en ny krig. Herren har hittil hindret Israel å gi bort en stor del av landet. Gud sier, Israel er «mitt land». Jødene er bare «leieboere» som ikke kan gi bort noe som helst.

Les også
Uakseptabelt av NRK
Les også
– Israel-støtte kan bli naivIKAJ
Les også
Landsbyen «Drep jødar» endrar namnJødar i Spania