Ikke definert


Du taler om vær, du taler om vind,
du taler om roser på ungdommens kinn
Kvi taler du ikkje om Jesus. ( Lina Sandell)

Det er så lett å snakke om vær og vind. Samtalene våre dreier seg også ofte om verdier som penger og ting, hus og hjem. Alt dette er både greit og nødvendig iblant. Men det må ikke stopp der. Vi har en hellig tjeneste, vi er Jesu disipler. Når vi får en anledning til å snakke om tro, så må vi nytte sjansen.
Den kjente predikanten Spurgeon brukte alle anledninger til å vitne om Jesus. Han hadde alltid med seg noen traktater eller små lettleste bøker som han delte ut til folk. Når han satt på toget, hev han traktater ut vinduet når de reiste gjennom byer og tettsteder. Han hadde slik tro på at Guds ord kan forvandle mennesker.
Esek 3:27: Men når jeg taler med deg, vil jeg åpne din munn, og du skal si til dem: Så sier Herren Herren!
Hvor godt det er å vite at Herren åpner munnen vår. Han kan gi ord i rette tid. Han kan velsigne den som ønsker å si noe godt om Jesus.
Ei ung jente fortalte en student om Jesus. Studenten viste en veldig forakt mot hennes ord. Hun følte seg mislykket da han forlot henne. Men Jesus fulgte etter han hjem, og før kvelden var omme, var han blitt en kristen. Han hadde ikke blitt kvitt de gode ordene hennes. Kanskje dine ord skal redde en sjel for himlen. Vær frimodig!