Guds kjærlighet

«For så høyt har Gud elsket verden at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv». Johannes 3.16

De fleste kjenner «den lille bibel». Om vi ikke hadde hatt mer enn dette ene verset, så hadde vi hatt nok, like mye som røveren på korset, da hans tro ble til bønn.

Guds eget selvportrett er tegnet for våre øyne av Guds egen Sønn. Gud elsket ikke verden fordi Jesus døde for verden, men Jesus ga sitt liv for oss fordi Gud elsket oss mens vi enda var syndere.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Gud har en gang for alle åpenbart sin kjærlighet. Bør vi da ikke tro denne Guds kjærlighet og ta i mot Guds gave til vår frelse? Og ikke minst takke og lovprise Gud mer for denne ufattelige nåde.

John William, Sydhavsøyenes apostel, innledet alltid med ordene, «For så høyt har Gud elsket verden», når han talte på et sted første gang, og uansett hvilken tekst han hadde valgt. Så sentralt og viktig er det.

Hver og en som tror på Jesus, får lov til å sette sitt eget navn inn og si: For så høyt har Gud elsket meg at han ga sin Sønn, den enbårne, for at jeg som tror på ham ikke skal fortapes, men ha evig liv.

«Mine kjære, la oss elske hverandre! For kjærligheten er fra Gud, og den som elsker, er født av Gud og kjenner Gud.» 1. Johannes brev 4,7