En prøvelsens tid liknende helveteserfaringer

Jeg forkynner avslutningen fra begynnelsen, fra den første tid; det som ennå ikke er skjedd. Jeg sier: Mitt råd skal stå fast, og Jeg vil gjøre alt etter mitt velbehag."

Husk på de første ting, som er fra evighet; for Jeg er Gud og det er ingen annen. Jeg er Gud og det er ingen som Meg. Jeg forkynner avslutningen fra begynnelsen, fra den første tid; det som ennå ikke er skjedd. Jeg sier: Mitt råd skal stå fast, og Jeg vil gjøre alt etter mitt velbehag.” Jes 46.9-10.

Åp 11.1 ff, - vedrørende engelen og målesnoren:
“Stå opp og mål opp Guds tempel, alteret og dem som tilber der.”


Historisk bakgrunn i personlig lys:

På sigddagen 25.11.2011 så og erfarte jeg fysisk i et tydelig indre synsbilde mens jeg var på en bønnekonferanse:
Guds konsentrerte lysstråle sett som om ut fra en lyskanon, sideveis som observatør til den. Deretter ble den vendt direkte inn i mitt eget hjerte.
Det var en grensesprengende/ “transenderende” erfaring. Ekstraordinær. Dog med fullkommen fred. Lyset var ikke farlig i seg selv.
Det var helga før Egypt - profetisk verdensmakt, jfr Bibelen, valgte seg islam/islamisme under måneguden Allah v/Det muslimske Brorskap, som ledere. En turbulent tidsfase fulgte.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Parallelt kom jeg selv inn i en tidsfase i eget liv som jeg underveis samt i etterkant vil definere som “Tribulation” og “The great tribulation”. Innledet opprinnelig med en tidsfase der jeg opplevde gudsnærværet i det daglige. Og med bakgrunn i år 2008.
Bl.a gryende forståelse av Tidens Fylde ved 777; jfr bl.a børsfallet i New York som av mange ble sett på som et profetisk tegn. Dow Jones-indeksen falt med 777 prosentpoeng den siste dagen i det hebraiske året; (økonomisk deadline), samt at gongongen var stille. 29.september 2008= 29.Elul 5768.

Samme år 2008, samme tidsrom og fremover, opplevde jeg selv en defining periode.
Ved nyttår 2011 tok jeg et viktig valg ang. flytting “ut i ødemarken”, men samtidig i nærområdet. Noen mnd senere uten min påvirkning-ved ytre forhold-to ganger fremstod dette som “ytre bekreftet” ved tallet 777 på egne økonomiske parametre. Sjokkerende erfaring, fordi jeg hadde sett og forstått det bibelske profetiske grunnlagsmønster i forkant - og sett det demonstrert på verdensscenen, samt i sentrale politikere og personers liv. Gud er i sannhet historiens Herre.

På tross av en meget krevende tidsfase i mitt liv, har jeg på dypet av min sjel visst at Gud i og gjennom alt, er del av mitt liv og prøvelser nærmest av kategorien Jobs.

Hva er helvete?
Jeg personlig er blitt eksponert for det jeg har opplevd som tildels “helvetes forgård” og “helvete” disse 7 år. På flere plan, og bl.a som del av den idéologiske-, najonale idéologiske strid, samt den globale krigføring. Bottom line:
Hvilke verdier og indre lojalitet bekjenner vi oss til. En Hellig Gud; YHVH jfr Judeokristen tro, versus anarkisme ved marxisme o.a samt islam/islamisme ved en engel/ evt. samt en kjerub?

Hva er “helvete”?
- For alle som overgis i menneskers hender. Som i Syria og dess like. Hele Midt Østen og verden forøvrig.
- For alle som overgis i menneskers hender; som under kommunist/sosialistisk gudløst åk v/kampen mot judeokristne verdier; kampen mot kristen tro og kristne; verdier være seg representert ved jøder i Edens Hage v/ Jerusalem og Israel eller verdensvidt ved kristne som fastholder menneskehetenes livsvilkår gitt fra Skaperens hånd som gyldig til alle tider.
- For alle som for en fastsatt tid overgis til å prøves og testes av Anklageren, fordi de forsaker pakt m/dødskrefter, Døden/Djevelen og alle hans gjerninger som best de kan, - og reiser seg igjen om og om igjen når de faller.

Hva er “helvete”?
Å overgis til å måtte kjempe mot “dødsrikets og helvetes hær”. Ugudelige menneskers svakhet i avgjørende tidsfaser. Mennesker uten Frelsens Hjelm, uten Rettferdighetens Brynje, uten Sannheten som belte om livet, uten Sko på bena i tråd med Fredens evangelium - uten Gud. Eksempler på “feighetens”?, “fryktens”? og “svikets”? åndskraft. En “unødig”? og klar motsatt vilje av ens egen. Hva som er hva, vil i noen grad avhenge av øyet som ser.

Dommen starter med Guds folk. Hans Tempel-Hans Hus; mennesker stående innfor Guds Hjertes Aller Helligste.
Hensikt: Å kjenne samfunn med Kristi lidelser, Hans hjerte, Hans strid, Hans kamp, Hans Getsemane, Hans Via Dolorosa, Hans Golgata. I tro til Hans opptandelse og et nytt liv. En lutret og renset kirke på jord?

Hva bor i ens eget hjerte?
I sannhet er det mange som er blitt prøvd i denne tidsfasen. Og sannsynligvis i hver generasjon.
Dybdene og dommen kjenner man selv innfor Gud. Ingen er feilfri; - alle har vi våre sårbare områder eller svake punkt.
Sannsynligvis i vår tid er evaluering/dommen en tid som er delvis analog med Egypt på Josefs tid. Vi kjenner Faraos drøm - 2 perioder; to 7 årsfaser: Først 7 år med rikelig mat/ åndelig forståelsestilgang; deretter 7 år med naturbetinget katastrofe; hunger og nød. Dog hadde Gud gitt forrådslagre å hente ut fra.

Hvorfor? Kanskje fordi Gud kjenner våre hjerter; og sier om mennesker “israelere av alle slag”: “They will earnestly seek me in their affliction”.
Kanskje er det en nødvendig del av våre livserfaringer; for å lære seg å hate synd og elske Gud. For å lære å skille og velge mellom rett og galt, godt og ondt. Lys versus mørke.

“Helvete” - prøvelser versus straff - Den Gud som kjenner alle mennesker, vil styrke oss med sin Ånd til å holde fast på vår Gud som den som er oppholder av alt liv.
Gud har fortalt at verden kommer til å bli eksponert for at himmelrommets krefter skal rokkes. I vesentlig grad.

Kanskje har vi opplevd “flodbølge” i form av årene fra 2014/2015.
Kanskje vil verden oppleve “ilden” jfr. som i Noahs dager i form av meteorittregn.
Kanskje vår tid. “Vreden”. En tid for naturkatastrofer.
Kanskje “faseforskjøvet”.
Kanskje “Forgården” vil oppleve den annerledes enn “Alteret” og “Templet”.

Min erfaring er dog - gjennom min “helveteserfaring” - at Gud har vært trofast i gode og onde dager. Og at de forrådskamre han ga årene 2005 - 2008 -2011, har båret meg gjennom årene 2011-2018. Til denne dag. Verden har sett og erfart strid og krig. På alle nivå. Mange av oss. Kanskje alle, mer eller mindre. Iallfall templet og alteret.


En tid - en “svangerskapslengde”- relevant for inneværende år 2018:

Vår. Påsketid inkl. pre- og postfase:

1.N: Salvingen av det første Tabernaklet i ørkenen 1.Nisan (1. i den 1. mnd jfr. bibelsk kalender) Muligvis Jesu fødselsdag; jfr. midt i lamminsgssesongen.
10.N: Jesu Messiaspresentasjon 10.N; ridende inn i Jerusalem på et esel. Lammet granskes tradisjonelt i en periode på 3,5 dager før høytiden begynner.
14.N: Fasten fra morgen for den førstefødte, samt Dom: død eller forbigang natten den 14.N. Lammet som ble slaktet mens i Egypt.
17.N: Oppstandelsesdagen. Parallell til Lovprisningsofferet i jødisk høytidskalender. Parallet også med dato for da Noahs Ark som landet på Araratfjellene.
21.N: Den siste, store dag av 7 dagersfesten.
22.N: Assosieres med Messiasforventninger.

40.N . Himmelfartsdagen 2018. Jesus Kristus rykkes opp til himmelen.

Artikkelen fortsetter under annonsen.


Pinse 2018, fra den 50.dag; fra 3.i mnd nr 3; Babylonsk navn Sivan.

3.-10.S:
Pinsedag Fullbyrdelsen av Guds frelsesverk. Sammenfatning av Ord og Ånd. Markeres noen steder som en full uke.

I GT ved Sinai:
Gud talte. Moses m.fl. gikk opp på fjellet og delte måltid m/ Gud. Bilde på Lammets Bryllup i det himmelske.
I NT i Jerusalem:
En mektig vind. Ånden utøses fra himmelen, folk oppfører seg som drukne. Peter/ Klippen taler til folket og forklarer hva som skjer. Koblingen til profetordet. Fullbyrdelsen av Guds frelsesplan.


Høst. Innhøstningstid: Mnd. nr 7.

1.T: Basundagen. Åpningen av LivetsBok 1.Tishri/ RoshHashana/ Kroningsdagen for Messias i himmelen; jfr Joh.Åp.4-5. Jfr for konger på jorden, for Israel.
10.T: Forsoningsdagen Yom Kippur/ Lammets blod (“hjerteblodet”) fremføres på Alteret for Faderens åsyn. I det Aller Helligste; innfor Hans Hjerte. Representerer Dommedag i nasjonen Israel. Syndene/ repr. ved rødt bånd på tempeldøren blir hvitt som snø dersom offeret aksepteres.
14.T: Samling før utgangen av Egypt. Assosieres med slakting av lam/ pakten med Lammet.
15 T: Markering av utgangen fra Egypt. Minnes ved Løvhyttefesten i 7 dager; som symbolsk minne om at Gud var med dem og ledet dem ut fra “Egypt”/ verden. De bodde midlertidig i temporære hytter.
21.T: Den siste store dag i høytiden: Gleden over Torah. Feiring tilknyttet Det levende Vannet. Jfr Jesu ord ang. Den som drikker av Dette Vannet skal aldri mer tørste. Jesus som levendegjøring av Guds Ord og Lære.
22.T: Den nye Dag; Shmini Atzeret. Ny Torahsyklus/ Bibellesesyklus.


Sigddagen 7.11.2018. = 29.Chesvan.

Interessant at verdensevangelisten fremfor noen i moderne tid, ble født 7.nov 1918. Dvs Billy Grahams 100årsdag - jfr analogt med at Abraham var 100 år da Løftessønnen ble født. Nærmest som en Moses for vår tid.

Hanukkah - 24/25.Kislev -3.Tevet= 5.12-11.12.2018

Interessant er det også at 11.desember 1918 ble nøklemakten til Jerusalem overgitt fra muslimske okkupanter til judeokristentros kultursfære v/brittenes general Allenby.

En fullbrakt svangeskapslengde vil - regnet fra 1.1. hebraisk kalender frem til mnd nr 9; Kislev, være i samsvar og sammenfalle med tiden for feiringen av Hanukkah; markeringen av Lysfesten.
Dengang kun 1 dags olje varte mirakuløst i 7 dager, mens ny olje ble produsert etter forskriftene gitt for pressing av oliven. For å oppnå ny ren olje; fri for bitterstoffene. Olje til å holde Menorahen/ Guds lampe tent i templet.

Et fullgått svangerskap regnet fra Hanukkah vil kunne avsluttes på Basundagen den 1.dag i 7. mnd i hebraisk kalender.


Konklusjon:

Jesus var i begynnelsen som SkaperOrdet:
1.Mos.1.1 og Johannes 1.1. I begynnelsen skapte Gud himlene og jorden. I begynnelsen var Ordet og Ordet var hos Gud og Ordet var Gud.
Omtaler seg som Alef -TAv; på gresk Alfa og Omega; Begynnelsen og Enden: Åp.1.11: Jeg er Alfa og Omega, Den første og Den siste.

A- Alef: Bokstav nr.1: Den første og største. Oksen
Det er rimelig å konkludere at Jesus som et jordisk, temporært Tabernakel, ble født 1.1. Ved Guds ordinerte start for det religiøse, åndelige året. Som lam, født i Brødhuset/ BethLehem. Som Guds manna fra himmelen. Som et av de mange lam som en gang skulle ofres i tempeltjenesten i Jerusalem.

A -Ayin: Bokstav nr 16: Innsikt. Med tallverdi 70. Fullgått modning.
Dernest at profeten Johannes - den største av profetene i GT, likevel den minste i himmelriket, ble født på Basundagen. Han som kalte seg en røst fra ødemarken.
Han som spesifikt ble opprykket i ånden til å oppleve å se profetisk åpningen av livets bok: verdig verdig er lammet som ble slaktet. Som sitter på Guds trone i himmelen. Samme dag.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

T-Tav: Bokstav nr 22. Fullbyrdelse. Guds signatur. Ånden.
Guds fullbyrdelse; signatur, markert historisk som tegnet X; eller som et kors.
Bokstav nr 22. Med tallverdi 400. Fullbyrdelsen av profetiske grunnmønster også i GT.
Assosiert bl.a til Esau med en hær av 400 menn som kom mot Jakob da han vandret hjemover etter sine 14 år i tjeneste for sine 2 bruder; Rakel og Lea ( i motsatt rekkefølge).


Avslutning:


Johannes åpenbaring kapittel 22: vers 1-7.
“Og Han viste meg en ren elv med Livets vann, som funklet som krystall, og som strømmer ut fra Guds og lammets trone. Midt i Byens gate; og på begge sider av elven, vokser Livets Tre som bærer 12 frukter. Hvert tre gir sin frukt hver mnd. Bladene på treet er til legedom for folkeslagene. Og det skal ikke lenger være noen forbannelse, men Guds og Lammets trone skal være i Byen og Hans tjenere skal tjene Ham.

De skal se Hans Ansikt - og Hans Navn skal være på deres panne.
Og natt skal det ikke være der; de trenger ingen lampe og heller ikke lys fra solen; for Herren Gud gir dem lys. Og de skal herske som konger for evig.

Deretter sa Han til meg: Disse ord er trofaste ord og sanne. Og de hellige profetenes Herre og Gud sendte sin engel for å vise sine tjenere de ting som skal skje om kort tid. Se, jeg kommer snart. Salig er den som tar vare på de porfetiske ord i denne boken.”

22.17.
“Og Ånden og Bruden sier Kom. Og den som hører skal si: Kom. Og den som tørster, skal komme. Og hver den som vil, skal ta Livets Vann for intet.”

Gjennom alt og alle tider: Ære være Gud i det høyeste, og fred på jorden i mennesker som har Guds velbehag. Hvile i stormens øye