Illustrasjonsfoto: pixydust8605 / CC / Flickr

Åndens frukter

Gud ønsker å gjøre oss til nye mennesker, som lever på en ny og gudommelig måte. Som ikke gjør så godt som vi kan, men som først søker Guds rike og Hans nåde.

«Men kjødets gjerninger er åpenbare, som hor, umoral, utskeielser, avgudsdyrkelse, trolldom, fiendskap, strid, sjalusi, sinne, selvhevdelse, stridigheter og splittelser.» Galaterne 5,19

Jesus krever ikke 50 prosent! Han vil at vi hver dag skal ta opp vårt kors, legge bort vårt eget og slippe Jesus til i våre liv. Flere og flere områder av livet mitt blir overgitt til Kristus. Det blir som David som sier: «Alle mine kilder er i deg.»

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Det handler om å leve et overgitt liv hver eneste dag, hvor jeg velger å leve for Jesus. En slik overgivelse vil motvirke kjødets gjerninger. Faktisk, når jeg overgir meg til Jesus, vil Åndens frukter bli forløst.

Det som er alvorlig er at mangel på overgivelse gjør at vi blir kjødelige kristne. I møte med en som lider, utøses ikke Guds kjærlighet, men heller selvhevdelse.

Som mennesker er vi forskjellige, hvor noen er mer snille enn andre. Men åndens frukter er overnaturlige og guddommelige. De er ikke noe påtatt, men noe som er ekte, født ut fra våre hjerter.

Negativ automatikk handler om at vi ikke trenger å gjøre onde, kjødelige gjerninger. Det ligger helt naturlig for oss. Mer enn noe annet handler det om at Gud ønsker å gjøre oss til nye mennesker, som lever på en ny og gudommelig måte. Som ikke gjør så godt som de kan, men som først søker Guds rike og Hans nåde.

Lesflere andakter fra Dagen her