Frelsesarmeen med nye nettsider

Frelsesarmeens nettsider har gjennomgått en total makeover, og man har ønsket at de skal appellere både til øyet og logikken.

Geir Smith-Solevåg ledet prosessen og forteller at Frelsesarmeen har hundrevis av enheter, aktiviteter og prosjekter i både en geografisk og organisatorisk struktur. Det tilsier mye tankearbeid for å gjøre sidene både brukervennlige, logiske og informative.


- Det har vel hendt underveis at vi har revet oss i håret, men sammen med Oktan har vi kommet frem til gode løsninger som tilfredstiller alle kriteriene.




Utseendet teller


Frelsesarmeen er mest opptatt av det indre, men for at nettsider skal være gode å bruke må man også tenke på utseendet. Stikkord har vært delikat, nøktern og tidsmessig. Siden Frelsesarmeen er en mangfoldig organisasjon, passet imidlertid ikke det på hele nettstedet. For eksempel på de ca. 8000 som er medlem i Frelsesarmeens barn og unge. Det ble løst med et eget, yngre estetisk uttrykk på FaBUs sider.




Treffsted


Omtrent 16 000 ulike mennesker er innom frelsesarmeen.no i løpet av en måned, og da er det klart at internett et en viktig kanal for Frelsesarmeen. Smith-Solevåg påpeker at


- her kan vi treffe folk som har lyst til å gjøre en frivillig innsats, gi penger, journalister og skoleelever som vil skrive om oss, jobbsøkere og samarbeidspartnere for å nevne noen.
DM