Francis spoke out Wednesday after Trump posed in front of an episcopal church near the White House, Bible in hand, after law enforcement moved aggressively to push back protesters from a nearby park. (AP Photo/Patrick Semansky, File)

Massiv økning i profetiske ord

Hva sier de i dag?

Har man fulgt med i de siste årene i de strømningene som har vært åpent for det profetiske ord, så ser vi at det har vært en massiv økning i profetiske ord som er gitt, og ordene har blitt mer og mer spesifikke. Jeg er ikke en profet, men har fulgt med på mye av det profetiske som har kommet og ønsker å dele dette med deg. Først, la oss legge et bibelsk fundament for å se om den profetiske gave er for i dag.

Igjennom hele Bibelen ser vi at Gud utveldger folk til å være profeter – talerør- for Gud. Gud utvalgte folk som Enok, Abraham, Moses, Elia, Elisja, David, Jesaja, Jerimia, Johannes, Paulus og flere som alle profeterte over konger, nasjoner, fremtidige hendelser. Gang på gang gjorde Gud dette, og vi finner ingen steder at dette har opphørt. La oss se på ett par Bibelvers:

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Amos 3,7 Nei, Herren Gud gjør ikke noe uten å åpenbare sitt skjulte råd for sine tjenere profetene.

2 Krønikerbok 20,20 Vær tro mot Herren deres Gud, så skal dere stå støtt! Vær tro mot profetene hans, så skal dere ha lykken med dere!

1 Thessaloniker brev 5,19-21 Slukk ikke Ånden,forakt ikke profetord, men prøv alt og hold fast på det gode.

Gud snakker gjennom sine profeter, også i dag.

Hva skal vi stole på

– Det vi ser (omstendighetene) eller det profetiske ord?

Hvor mange ganger i Bibelen ser vi ikke at Guds løfter og Hans profetiske ord går stikk i mot det som vi ser i det naturlige? Er det ikke dette vi kaller å «gå i tro»? Gud sa at Israel skulle innta løfteslandet, og Moses sendte inn 12 spioner for å utforske landet i 4 Mosebok 13. Gud hadde nettopp vist sin makt gjennom å frigjøre de ifra Egypt gjennom under og mirakler, og nå skulle de innta løfteslandet, som Gud hadde profetert til Abraham over 400 år tidligere. 2 spioner kom tilbake, Josva og Kaleb, og sa at «ja, landet er slik som Gud har sagt oss, og dette vil vi være i stand til å innta med Guds hjelp». Men de 10 andre spionene så på utfordringene og seg selv og sa at «dette greier vi ikke, for de som bor i landet er mye sterkere enn oss». De valgte å se på omstendighetene i stedet for Guds løfter. Hva var resultatet? Hele denne generasjonen døde i ørkenen og greide aldri å innta landet. Og dette fordi de ikke trodde på Guds løfter og Hans profet, Moses, og de så aldri løftet bli realitet i deres livstid.

Hva kan vi lære ut ifra denne (og utallige andre eksempler i Bibelen) historien? Vi må holde fast på Guds løfter, tro på det profetiske ord, og holde fast på det til tross for tilsynelatende motstridende omstendigheter.

Hva sier profetene i dag?

Har man fulgt med de profetiske røstene de siste årene, så er det veldig mange som har profetert over situasjonen i USA og verden som sådan. Profetiene har blant annet gått på at det vil komme en verdensvid vekkelse der 1 milliard mennesker vil bli frelst i en gedigen vekkelse. (Bob Jones, kjent i de profetiske kretser var den første som profeterte om dette, men også andre har profetert dette). Men det klareste profetiske ord jeg har hørt er om Donald Trump, at han er Guds utvalgte redskap for å utføre Guds vilje i USA, men også på verdensplan. Jeg har hørt ti-talls profeter som har sagt dette. Mange av disse har profetert over mange år profetier som har vist seg å være sanne profetiske ord. Kan nevne Kim Clement, Rick Joyner, Cindy Jacobs, Chuck Pierce, Lance Wallnau, Kris Vallotton, Steve Ciccolanti, Jonathan Cahn, Mark Taylor, Kat Kerr, Dutch Sheets, Mario Murillo, Jeremiah Johnson, Hank Kunneman med flere. Alle disse har profetert at Donald Trump er Guds utvalgte redskap og at han vil sitte I 8 år som president.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Hvordan kan dette ha seg? Hvordan kan så mange som har en beviselig historie om sanne ord ifra Gud sier det samme? Og nå, er ikke valget over og har ikke Joe Biden allerede vunnet? Jeg vil ikke prøve å overbevise skeptikerne, men jeg vil si, at 21 Januar 2021, om Trump ved et mirakel fortsatt sitter som president, så håper jeg at vi kan våkne opp og se at det profetiske ord også er virksomt i dag.

Jeg skriver dette 18 desember 2020. Ut ifra de profetiske ordene jeg har hørt, og testet ut ifra et bibelsk verdensbilde, så er det en del ting som kommer til å skje de neste årene. Dette er som følger:

– Trump vil sitte i 4 nye år som president

– Vi vil se en avsløring av korrupsjon og ondskap i det politiske systemet, media, utdanning og menigheten.

– Dette vil føre til at folk våkner opp og vi får en massiv vekkelse, ikke bare i USA, men over hele verden. Min oppfordring til deg er 1 Thessalonikerbrev 5,19-21; «Slukk ikke Ånden,forakt ikke profetord, men prøv alt og hold fast på det gode.» Ja, vi skal prøve profetord, men om det viser seg at Gud har talt igjennom hans tjenere, profetene, så la oss være som Josva og Kaleb, som holder fast på løftene og det profetiske ordet, og ikke som de ti spionene som spredde vantro blant folket og gjorde at deres generasjon ikke fikk oppleve Guds gode løfter.

Må Gud fylle oss med mot og tro til Han, en tro som ikke blir rokket av omstendighetene.

Guds velsignelse over deg og dine.