Å gi gaver på nett har blitt enklere og enklere.

Hvorfor juni er en god gavemåned

Det er flere grunner til å time innsamlingskampanjene sine i løpet av et år. Juni er en god måned å drive innsamling

Det er flere grunner til at juni er en bedre måned en for eksempel mai eller juli. Kort og godt kan dette oppsummeres i at de fleste av oss ganske enkelt har mer penger tilgjengelig i denne måneden enn ellers.

I juni får mange igjen penger på skatten. I tillegg kommer feriepengene for de aller fleste av oss. Juni er derfor en måned mange velger å støtte noe de kanskje ikke støtter til vanlig, ganske enkelt fordi man har mer inntekt enn i en vanlig måned. Blant Dagen-leserne vet vi at mange har et genuint ønske om å gi videre en andel av det man selv får inn på konto hver måned.

Juni er derfor en god måned til rekruttere nye givere. For at dette skal ha ønsket effekt er det viktig å ha en generell synlighet blant leserne slik at en potensiell giver stoler på deg og din organisasjon når muligheten til å gi ekstra gave kommer.

– Profesjonelle fundraisere har i mange år timet kampanjer spesielt inn mot spesielle datoer i juni der man vet at mange for utbetalt feriepenger og skattepenger. Dette høres kanskje kynisk ut men i realiteten handler det om å tilby generøse mennesker som ønsker å dele av sin overflod muligheten til å gi penger til gode og seriøse prosjekter forteller Andreas Sørås, Salgssjef Bedriftsmarked i Dagen.

En gavekampanje på Dagen sine flater vil i de aller fleste tilfeller være en god investering på kort sikt og på lang sikt er det uten tvil en god investering.

– Giverne som har kommet til vår organsisasjon gjennom annonsekampanjer i Dagen er de som gir desidert mest også i etterkant av selve aksjonen. Jeg har aldri sett slike resultater tidligere, forteller en annonsør som ønsker å forbli anonym.

Dagen sin markedsavdeling har bred kunnskap om innsamling og utvikler stadig nye produkter man kan lese mer om og bestille på denne siden.

Ta kontakt med din kontaktperson for å diskutere hvordan vi kan sette opp en personlig Gaveannonsepakke for din organisasjon som kombinerer avisinnstikk, sosiale medier, print -og nettannonser.

Annonsering i Dagen

20% av leserne opplyser å ha klikket seg inn på en annonse det siste året (leserundersøkelse 2021)

33% av leserne oppgir å ha gitt en gave på et giroinnstikk i Dagen (leserundersøkelsen 2020)

95% av leserne er fornøyd med annonsemengden i avisen (leserundersøkelsen 2020)