Min advent: «Vi er alle kalt til å miste våre liv»

Dagen har utfordret 24 personer som skriver om det som gjør advent til en spesiell tid for dem. Her kan du kikke på de andre adventslukene.

Skriver dette fra Italias misjonsmark. For snart to år siden ble vi fortalt at vi måtte holde oss hjemme, så skulle alt bli bra.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Siden den gang er mer enn 135.000 mennesker dødd av Covidrelaterte problemer. En av dem var menighetens egne, en frisk og rask tobarnsfar på 38 år.

Altfor mange unge mennesker sliter med angst og forskjellige diagnoser. Bortimot 90 prosent av de unge kommer ikke tilbake til menighetene, når det er mulig.

Vi lever i en kritisk tid som har fått meg til å fremskynde og vente på Jesu andre komme.

HANS VILJE: – Livet består ikke i det en har, men i å gjøre Hans vilje, skriver Eivind Aadland.

Etter å ha jobbet med ungdom i 34 år, er det forunderlig å se at det fortsatt er mange mange som lever med forventning om et lykkelig liv. De drømmer om gode jobber, biler, god økonomi og en god ektefelle.

Men livet består ikke i det en har, sier Guds Ord, men i å gjøre Hans vilje som har skapt og kalt oss for en evig hensikt.

Gud sa til Moses at han ville komme ned da han så folkets problemer i Egypt. Han gjorde det ved å sende Moses. Jesus selv sier at han er gitt all makt og autoritet slik at vi som troende kan bruke den til å fremme hans rike, så flest mulig skal vente på Frelserens andre komme.

Jesus satt ikke og ventet på at ting skulle ordne seg på denne syndige planeten. Han dro ned hit og ofret alt, som vårt forbilde. Maria og Jesus risikerte også mye da de var lydige.

Advent kan bety Frelserens ankomst: Kom, Herre, kom og gi oss nåde og vidsom til å få med så mange som mulig som lever uten håp og uten Gud i verden.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Noen sender, andre drar, men vi alle er kalt til å miste våre liv for å finne hans, enten vi tjener hjemme i koselige Norge eller blir sendt ut for å drive misjon.

Buon Natale