TRO: Troen er broen mellom det synlige og det usynlige, skriver Terje T. Konradsen.

Troen er broen

«Det første mennesket var fra jorden og skapt av jord, det andre mennesket er fra himmelen.» (1 Kor 15,47) Gud skapte både det synlige og det usynlige. Det som alle kan se avkrever ingen tro, men hva med det usynlige? Det kan virke som Adam og Eva fra begynnelsen av så begge dimensjoner. Men da de syndet, sluknet det overnaturlige perspektivet.

Det at noe er usynlig, betyr ikke at det ikke eksisterer. Følelser, vind og radiobølger er også usynlige, men det er ikke vanskelig å overbevise noen om at de finnes. Hvordan da? Fordi vi alle kan observere virkningene av dem. Slik er det også med Guds rike.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Det finnes rundt to milliarder kristne på jorda i dag. Dette er en virkning av Guds usynlige rike. Troen er broen mellom det synlige og det usynlige. Det usynlige er det opprinnelige og første.

Selv om det vi kan se har sitt opphav i det usynlige, er menneskets første erfaringer i det naturlige. Først det jordiske, deretter det åndelige, sier Paulus i verset før. Den første Adam var nemlig av jordens støv.

Den andre Adam kom fra himmelen. Derfor skal våre jordiske kropper tilbake til jorden som et frø. I oppstandelsen blir vi alle forandret og skal få bo i en annen kropp som har sitt opphav i det usynlige. Det er ikke så vanskelig å tro, fordi det har allerede skjedd med ett menneske. Gå ikke glipp av livets oppstandelse!