FRELSE: Selv om det kan storme omkring oss og i våre liv, så vet vi at Herren er der.

Stormfullt

«Jeg ropte høyt til Herren, og han svarte meg fra sitt hellige fjell! – Herre! Frels meg, min Gud!» Salme 3,5 og 8.

Gud møter mennesker på forskjellig måte. Det er ingen fast oppskrift på hvordan Gud kommer inn i menneskers liv. Det viktigste er at vi lar oss oppsøke av Jesus og lar oss frelse.

Selv om det kan storme omkring oss og i våre liv, så vet vi at Herren er der for å være vår hjelper, trøster og tilflukt i de forskjelligste livssituasjoner.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

En sjømann møtte ham i stormen. «Har du noen gang vært ute i en virkelig stor og kraftig storm?», ble en gammel sjømann spurt.

«Ja, Gud være takk», svarte han. «Hva mener du med det, det kan da ikke være noe å takke Gud for?» «Jo, det er sikkert og visst», var svaret.

«Gud møtte meg nemlig i stormen. Det er mange, mange år siden. Jeg var ung den gangen, og spurte ikke etter Jesus. Jeg tenkte ikke på ham en gang. Det var nokså fjernt. Så en dag seilte vi inn i et kraftig stormsenter. Skipet var nær ved å gå under, og jeg trodde at min siste time var kommet. Og for første gang siden jeg var liten gutt, falt jeg ned på kne og ba. Jeg ba til Jesus at ham måtte frelse meg, og han hørte min bønn. Gud møtte meg der i stormen, og han har ikke forlatt meg siden.»

Da er det godt å vite at Gud fremdeles griper inn i menneskers liv.