For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold vi publiserer

☀️ SOMMERKAMPANJE 1 krone, ut august Du kan betale med vipps

Deretter kr 299,- pr måned. Automatisk månedlig fornyelse til ordinær pris. Ingen bindingstid, du sier selv opp når du ønsker

Er du allerede abonnent?

Fortsett 👉

Debatt

LEK I SKOLEN: Lek er avgjørende for barns utvikling, skriver Atle Aasen.

Det er på høy tid å adressere behovet for mer lek og mindre skjermtid i skolen

Publisert Sist oppdatert

Mens teknologi har sin plass i utdanningen, er det viktig å finne en balanse som fremmer fysisk aktivitet og sosial interaksjon blant elevene.

Lek er avgjørende for barns utvikling. Gjennom lek utvikler de kreativitet, problemløsningsevner, motoriske ferdigheter og sosiale kompetanse. Dessverre ser vi en nedgang i leken i skolen. Vi må gjeninnføre leken og integrere den i undervisningen for å gi elevene en mer engasjerende og meningsfull læringsopplevelse.

Overdreven skjermbruk har også negative konsekvenser for elevenes helse, inkludert søvnproblemer og redusert konsentrasjon. Ved å redusere skjermtiden og fremme fysisk aktivitet i skolen, kan vi forbedre elevenes helse og trivsel.

Powered by Labrador CMS