PRIDE: Langt inn i kirker og andre forsamlingshus støter en på begeistring for homofili, skriver innsenderen.

En uhemmet begeistring for homofili

I stedet for å tolke Bibelen «annerledes» kan den leses og gjengis etter det som faktisk er nedskrevet.

Regnbueflagg og vimpler har intet med kristen tro å gjøre, men langt inn i kirker og andre forsamlingshus støter en på en uhemmet begeistring for homofili.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Vi blir som troende, og ofte naive, kristne, tvunget til ståplass og taushet bak siste kirkebenk, fordi vi plager «godtfolk» med Guds bud og forskrifter som er nedskrevet i Bibelen.

Gud og Bibelens ord anbefaler verken humbug eller propaganda etter eget ønske. Men Han understreker sitt budskap i klare tekster og formaninger.

Derfor bør enhver kristen som fristes til å sende regnbueflagg og utrop i været over hustakene lese følgende tekster igjen og igjen, tekster som mange synes å ha glemt:

Dere må ikke tro at jeg er kommet for å oppheve loven eller profetene! Jeg er ikke kommet for å oppheve, men for å oppfylle. (Matt. 5,17)

Du skal ikke tilbe gudene deres og ikke la deg lokke til å dyrke dem. Du skal ikke gjøre som de gjør. Men steinstøttene deres skal du rive ned til grunnen og slå i stykker. (2. Mos. 23,24)

Du skal ikke tilbe noen annen gud, for Herrens navn er Nidkjær; han er en nidkjær Gud. (2. Mos. 34,14)

Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er avskyelig. (3. Mos. 18,22)

Dine motstandere har brølt midt i ditt forsamlingshus. Sine egne tegn har de satt opp til tegn. (Salme 74,4)

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Avslutter med 1. Kor. 2, 1-5.