Madeline har nesten 50.000 følgere på Instagram. Bildet er hentet fra profilen hennes etter godkjenning. Foto:Skjermdump av Instagram-kontoen

Modell med Downs syndrom lander avtale

Madeline Stuart (18) ønsker å utfordre skjønnhetsidealet og endre folks syn på mennesker med Downs syndrom. Nå har den australske jenta landet to store modellkontrakter.

Den 18 år gamle jenta, som har Downs syndrom, bestemte seg i fjor sommer for å bli modell. Siden har 18-åringen fra Brisbane i Australia tatt grep om livsstilen, både for å bli sunnere og for å bli klar for catwalken – og hun har nå gått ned mer enn 20 kilo.

Det var Minmote som først omtale saken i norske medier.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Ifølge australske Courier Mail er Madeline nå i ferd med å realisere modelldrømmen. Nå har nemlig tenåringen signert to profesjonelle modellkontrakter – med det amerikanske treningsmerket Manifesta og med livsstilsmerket everMaya.

Les også: Vil bruke Casper-saken til å bekjempe mobbing

En av grunnleggerne bak EverMaya, Damian Graybell, sier til MinMote at det var helt naturlig at Madeline skulle være merkets ansikt - og hjerte utad.

- Det skjedde helt organisk - for oss var det rett og slett den riktige tingen å gjøre. Inspirert av hennes fantastiske historie, og med et ønske om å hjelpe, tok jeg beslutningen ganske raskt, sier Graybell.

Det er en beslutning Graybell ikke har angret på:

- Det er uten tvil den beste avgjørelsen jeg har tatt som president i selskapet. Vi har fått overveldende støtte for valget vi har gjort. Og i mine øyne var det absolutt på tide at noen tok dette steget. EverMaya er stolte av å være blandt de ledende i moteindustrien når det gjelder å endre modellbransjen.

Les også: Det norske folk slår ring rundt Casper

Moren: - Rett profil

- Begge merkene tok kontakt med oss og ønsket at vi skulle ta bilder for dem, og etter at vi så på produktene deres fant vi ut at de ville passe godt til Madeline, ettersom hun både elsker trening og fordi merket var søtt og inkluderende. EverMaya har ikke bare vakre produkter som er svært godt laget, men de har også et veldedig formål, så de var en perfekt match. Vi er veldig glade for å fortsette samarbeidet med EverMaya i New York i begynnelsen av august, uttalte Madelines mor, Rosanne Stuart, til Huffington Post.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Ifølge moren ønsker Madeline å samarbeide med veletablerte merker som Forever 21, Versace eller Gucci, slik at hun får etablert en sterk posisjon i modellindustrien. Madeline har nesten 50.000 følgere på Instagram.

Les også
Det norske folk slår ring rundt Casper
Les også
Abortklinikk beskyldes for organhøstingAbort i USA
Les også
Vil bruke Casper-saken til å bekjempe mobbing
Les også
Hvor medfølende er vi, egentlig?