Illustrasjonsfoto: Fotolia

Guds tanker

Ofte aner vi ikke hvor langt vi er fra Guds tanker. Vi er stolte, og tenker at vi er da kristne, og vet Guds tanker. Eller vi er rett og slett ikke bevisste.

Ofte aner vi ikke hvor langt vi er fra Guds tanker. Vi er stolte, og tenker at vi er da kristne, og vet Guds tanker. Eller vi er rett og slett ikke bevisste.

Guds tanker er ferskvare for våre tanker, og for vårt hjerte. Selv for den som er født på ny, og forlengst vet hvem vi tror på. Kildene til å bli fylt av Guds tanker er ikke tilfeldige.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Når stolthet, forvirring, frykt og urett, tårner seg opp, er det gamle evangeliet alltid aktuelt. Korset er som en skarp kniv som skjærer presist. Det som er dødt må dø med Kristus, også for tanken. Og troens tanker kan på nytt gjemme seg i Kristus og hans fullbrakte verk.

Begynn med Guds ord, om og om igjen. Det avslører, fornyer, skaper liv og tro. Ikke bare les, vent, la det synke. La Ordet være din bønn, før du skal be, så ber du med Hans tanker.

Inviter Guds Ånd. Jo, han er alltid hos deg, men gi Ham tid og plass. Åndens fylde, og Guds personlige nærvær hører uløselig til Guds Ord. Ånden tar av det Sønnen har fått av sin Far, og gir til oss, sier Jesus i Joh 16.

Det er mer å si, men ikke plass her. Fellesskapet er så viktig til å hjelpe hverandre til Guds tanker.

Åpne hendene dine, la han plukke ut og legge i, også for tanken. Godta at han gjør det. Han er din fred.

Les også
Gud stakk ikke av og gjemte seg
Les også
Hvile
Les også
Vern og ord
Les også
Røst
Les også
Rett sted